Saturday, July 9, 2011

BERSIH ke KOTOR?

Sejak semalam malaysia digemparkan dengan perhimpuanan BERSIH yang diadakan disekitar KL.bila tengok video dalam youtube betapa bersemangatnya mereka melaungkan BERSIH,BERSIH,BERSIH!.tapi sampai saat ni saya masih kurang pasti apa sebenarnya tujuan BERSIH and kenapa ia diadakan.last few days,saya ada pergi ke masjid dekat rumah mom in law.ouh,a day before,memang ada ceramah dekat situ yang penceramahnya Ustaz Akhil Hayy and Ustaz Nazmi(tak popular kot),husband saya pegi dengar ceramah tu,mase kat rumah hubby cite la sikit-skit kan...memang ade unsur2 menyokong perhimpunan yang akan diadakan.sambung balik cerita pergi masjid tu.saya pergi sebab hubby ajak and kate ade 10 orang ustaz yang bg ceramah.jadi,saya pun ikut la...the title for the day was bersempena dengan "Israk&Mikraj",tapi biasa lah lau dah berceramah ni macam-macam cerita yang dikaitkan.sedang asyik saya dengar ceramah tu,ade lah terselit-selit cerita pasal perhimpunan yang nak diadakan...pasal isu murtad..mase tu semua ustaz yang bagi ceramah,seolah2 menyokong perhimpunan BERSIH tu.
Maaf lah yea,tujuan saya tulis entri ni bukan nak bgtau yang saya sokong atau bantah perhimpunan BERSIH tu...saya cuma nak dapatkan kepastian apa sebenarnya tujuan mereka(pencetus-pencetus idea yang nak buat perhimpunan BERSIH)esspecially the women named AMBIGA?dan kalau betul AMBIGA ni perosak bangsa MELAYU dan orang-orang ISLAM, kenapa ada PKR dan PAS dalam cerita ni??adoii...pening lah...(saya tak juga pro kerajaan)Kalau betul isu TUNTUTAN AMBIGA MELALUI IFC yang dah banyak tersebar kat internet sekarang,kenapa ada ULAMA-ULAMA yang tetap menyokong ya?pada pengetahuan saya,tujuan PERHIMPUNAN BERSIH tu diadakan adalah untuk mendapatkan keadilan dalam pilihanraya.kenapa tiba-tiba timbul isu MURTAD?sedangkan mase saya dengar ceramah haritu,ustaz tu memang ada kait pasal isu MURTAD.takkan ustaz tu komplot pulak dengan AMBIGA?aduh....tambah pening kepala....

Jadi,macam ni lah rakyat MALAYSIA yang berbilang kaum,bangsa dan AGAMA...kita adalah makhluk ALLAH yang mulia kerana dikurniakan akal fikiran yang sihat dan waras...berfikirlah sebelum kita buat,sebelum kita judge,sebelum kita terfikir untuk cakap sesuatu...

No comments:

Post a Comment