Thursday, November 19, 2009

tega


tak tega aku tengok dia lelah..
bahagianya aku jika dapat aku bahagiakannya..
setiap benda yang berbagi antara aku dan dia adalah takdir..
tapi,
dia tega jatuh hati...

aku dah tak berdaya membuktikan cinta yang aku ada untuknya...
sia-sia aku setia..

tak tega aku melihat dia sendiri...
walaupun hakikatnya dia tak perlukan aku...

aku tau aku tak sempurna..
tapi aku cuba utk jadi yang terbaik..
utk jd yang tidak menghampakannya...
aku sedia diuji,

patut lah..
dia mintak aku sentiasa ada dengannya..
tapi,
dia selalu bercanda,andai wajahku terganti...


munkin dia tak lihat,
terkadang malaikat tak bersayap,tak cemerlang,tak rupawan...
malaikat itulah yang pernah menjadi pendampingnya satu ketika itu...

terima kasih atas teganya membuat aku betul-betul mengerti hati kau itu...
terima kasih atas cintanya yang pernah ada walau cuma suku dari hati kau itu...


dan,

sangat-sangat aku menghargainya..
sudahlah..
jangan kau tusuk dengan pisau tajam lagi hatinya..
dia dah pun berdarah hatinya...
luka yang entah bila akan sembuhnya..

No comments:

Post a Comment